Крал Фелипе VI и кралица Летисия пред обектива на Ани Лейбовиц

Крал Фелипе VI и кралица Летисия пред обектива на Ани Лейбовиц

Новите портрети на крал Фелипе VI и кралица Летисия, заснети от Ани Лейбовиц. Фото: Tatler

Традицията повелява кралските портрети да се възприемат по-трудно от публиката и новата фотосесия на крал Фелипе VI и кралица Летисия от Испания не прави изключение. Двойката застана пред обектива на майстора на модната и портретната фотография Ани Лейбовиц, която е известна с това, че разказва цели истории с визията на всеки кадър. И за пореден път през последните месеци раздели общественото мнение на две.

Двете снимки са направени през февруари, за да отбележат 20-ата годишнина от сватбата на краля и кралицата и в момента са изложени в Националната банка в Мадрид. Възпремането им от обществеността обаче не е еднозначно, а визията им среща масово неодобрение на фона на засилващите се негативни настроения срещу кралската двойка. Според някои мнения очакванията за класическо излъчване се разминават с тежката драматична обстановка, която заобикаля Фелипе и Летисия на снимките. Критиците заявиха, че портретите са твърде тъмни и зададоха въпроса „Къде е светлината, която излъчва монархията?“, докато други виждат в тези кадри смело изкуство, което пречупва стандартите на кралската фотография.

Новите портрети на крал Фелипе VI и кралица Летисия не се възприемат еднозначно от публиката. Фото: InStyle

Лейбовиц може би е имала предвид неотдавнашните проблеми, пред които бяха изправени крал Фелипе и кралица Летисия, когато е проектирала тези силни и противоречиви кадри. В новите портрети монарсите не изглеждат нито меки, нито привлекателни, а мощни и управляващи – впечатление, което вероятно е умишлено търсено, за да се противопостави на ширещото се нодоволство срещу тях. В началото на ноември гневни жители освиркаха и хвърляха яйца по монарсите при посещението им в района на Валенсия, където повече от 200 души загинаха при опустошителни наводнения. По-рано през годината се появиха слухове за изневяра от страна на Летисия, които преследваха както управлението им, така и брака им.

Новите портрети на крал Фелипе VI и кралица Летисия не се възприемат еднозначно от публиката. Фото: InStyle


Двата портрета, заснети в разкошната зала „Гаспарини“ на Кралския дворец в Мадрид, представляват диптих: когато са поставени един до друг, те се допълват и образуват една непрекъсната сцена. Кралица Летисия гледа право в обектива, а нейното облекло е безпогрешна шивашка метафора. Черната рокля без презрамки е дело на испанския дизайнер Кристобал Баленсиага, който я създава през 1948 г., а в момента е част от ексклузивна архивна колекция. Тя напомня за линията на облеклата на фламенко танцьорите, докато огромната сатенена наметка, увита около раменете й, е оцветена в кървавочервения цвят на испанското знаме. Скритите послания обаче не свършват с дрехите на кралицата. За портрета Летисия е избрала огърлицата и обеците „Diamond Rivere“, които някога са принадлежали на покойната испанска кралица Ена – прабаба на крал Фелипе. Самият той пък гледа леко встрани и е облечен във военната униформа, с която беше провъзгласен за крал, и която носеше на сватбата си. През гърдите му минава синият шарф, който е символ на ролята на краля като главнокомандващ въоръжените сили на Испания.

Източник:

Hola

Още от Smart Culture