Threads – следващата стъпка в превземането на дигиталното пространство

Threads – следващата стъпка в превземането на дигиталното пространство

Марк Зукърбърг разшири портфолиото на Meta с още една социална платформа

Threads. Фото: (c) https://www.nytimes.com/2023/07/06/technology/threads-downloads-twitter.html

Threads – най-новата социална платформа на Meta, подобно на X (бившата Twitter), включва текстови публикации, които потребителите могат да харесват и коментират, както и да споделят повторно. Главната разлика е, че липсва възможност за директна комуникация. Meta описват Threads като „текстово базирано приложение за разговори“.

Марк Зукърбърг вече беше обвинен, че се възползва от търговски тайни. От X твърдят, че Зукърбърг злоупотребява с интелектуална собственост, като наема техни бивши служители, за да създаде подобно приложение. Апликацията, която е дело на екипа на Instagram, се появява в момент, в който потребителите на X търсят алтернатива, в опит да избегнат строгия надзор на Илън Мъск върху платформата. Това е и причината Тhreads да постигне страхотен успех в регистрацията на нови потребители веднага след старта си. Статистика на SimilarWeb сочи, че първоначалните регистрации  са 49 милиона още в първата седмица от съществуването на приложението. Threads обаче губят повече от половината си потребители веднага след това, поради неактивност в приложението и липса на функционалности. 

От Fortune коментират, че на Threads все още ѝ липсват някои фундаментални функции и че програмата засега не се е доказала като достойна за честа употреба или директна замяна на X. Все пак Meta добавя нови функции като „следване“, страница „За теб“ и разширява възможностите и точността на превод на публикациите. От друга страна се оказва, че платформата на Мъск, X, също страда от спад в редовното потребление – от 19% през май 2022 година, до 16% през май тази година.

Екипът на Meta в момента се фокусира върху задържането на потребителите и завръщането им към услугата. Зукърбърг коментира, че въпросния метод „все още не е перфектен“. Идеята е хората, които са в Instagram да виждат и Threads в своят explore page.

Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг. Фото: (c) Guerin Blask; https://www.forbes.com/sites/kerryadolan/2023/09/28/eight-hours-of-sleep-and-no-back-to-back-meetings-how-mark-zuckerberg-organizes-his-days/?sh=7a3e42444197

През 2022 г. от Meta влагат много пари в рекламни средства, които обаче не носят голям успех. Това е и причината за скептицизма в коментарите на директорите, въпреки че тази година компанията изненада инвеститорите приятно с добра прогноза за растеж на приходите. Главният изпълнителен директор на Meta, Марк Зукърбърг е уверен, че екипът ще постигне търсения ефект на задържане на потребителите, след което ще насочат вниманието си към разрастване на общността. „Стартирали сме много такива проекти (Facebook, Instagram, Stories, Reels и др.) и знам, че Threads също е на прав  път“, добавя той в изявлението си.

Източници:

https://www.fashion-lifestyle.bg/media_broi_125

https://gizmodo.com/threads-has-lost-more-than-80-of-daily-active-users-1850707329https://www.reuters.com/technology/twitter-is-threatening-sue-meta-over-threads-semafor-2023-07-06/

https://www.reuters.com/business/media-telecom/meta-plans-retention-hooks-threads-more-than-half-users-leave-app-2023-07-28/

https://newseu.cgtn.com/news/2023-07-06/Threads-secures-10-million-users-in-seven-hours-after-launch-1ldUHoWzjji/index.html

Още от Smart Culture